Minden egyes zenéd legyen jobb a legutóbbinál

- 5 perces olvasmány
Matador tuti receptje a feltörekvő producereknek

Ez Matador tuti receptje a feltörekvő producereknek, de úgy tűnik mindez nála is
kiválóan működik.

Matador nem bízta a véletlenre zenei karrierjét, már a főiskolásként tudatosan
készült a pályára, azzal, hogy hangmérnöknek tanult. A jövő producereinek is ezt
a tudatosságot ajánlja a sikerhez, illetve, azt, hogy minden egyes szerzeményük
legyen jobb az általuk utoljára írtnál.

A recept úgy tűnik működik, mert saját sikerein túl, a két éve alapított Rukus
kiadón keresztül, a szűk és most már a nem annyira szűk környezetének tehetséges előadói kapnak lehetőséget a kibontakozásra.
„A kiadóra leginkább a dallamosabb techno a jellemző, de egyébként nincsenek
szigorú stílus határok. Idén Carlos Ruiz, Florian Frings, SHADED, Anna és jómagam
is jelentkezem a kiadón, így jelenleg elégedett vagyok a megjelenések tekintetében,
mert úgy érzem, egész széles skálát fedünk le ezekkel a zenékkel.”

Fiatalon óriási Depeche Mode, Eurythmics és Erasure rajongó volt, illetve a trancet
sem vettette meg, de mire eljutott odáig, hogy az első zenéjét megírja már bőven
a technoban volt, köszönhetően Richie Hawtin, Dave Clarke, Chris Liebing na meg
Jeff Mills munkásságának.

Mostanra már ő van sokakra hatással, rá pedig Dél – Amerika –i szcéna, azon belül
is Argentína, de van olyan európai város is, ami legalább annyira tud bulizni, mint
Buenos Aires party közönsége.
„Az argentínai közönség egyszerűen hihetetlen energiákkal bír. Nincs még egy olyan közönség a világon, ahol olyan szinten rajonganának és élnének együtt a zenével,
mint ott. Talán Belgrádban tapasztaltam valami hasonlót korábban, amikor a hajnali órákban sem akart megfogyatkozni a közel 3000 bulizó.”

Matador jellemzően késő délután és este található meg stúdiójában, aminek
atmoszférája abszolút hatással van kreativitására.
„Jó pár helyen volt stúdióm az utóbbi években, de igazából nincs jelentősége,
hogy Berlin vagy Dublin az aktuális helyszín, mert a külvilág úgyis megszűnik bent.
Ami fontos, hogy szintetizátoraim körülöttem legyenek, mert ahol azok vannak ott
én is azonnal otthon érzem magam.”

És, hogy mindez, hogyan jelenik meg az elképesztően dinamikus live fellépéseiben:
„Jellemzően audio fájlokkal dolgozom, amik külön – külön és számtalan együttes variációban is fel vannak töltve a gépemre, de vannak analog és digitális mintáim
is. Minden Abletonon fut, aztán használok egy Antelope Audio Orion 32 hangkártyát,
a keverőm Playdifferently MODEL1, ami ugye analóg, mindemellett meg további Midi kontrollereket és különböző dobgépeket, hogy a dolgok soha ne váljanak unalmassá.”

Ezzel a gépparkkal és lendülettel érkezik most pénteken is, Budapestre, az Akvárium Klubba, ahol a hazai színeket Gabor Kraft és a Secret Factory duó erősíti.

via Deep House Amsterdam, Ask AudioDatatransmission

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here