Sokan nincsenek tisztában az általuk képviselt hangzással

- 6 perces olvasmány
Sasha legutóbbi együttműködése

Sasha legutóbbi együttműködése elsőre talán meglepő, hiszen hogy jön össze
a prog-tech-house Dj, napjaink egyik meghatározó techno producerével,
Alan Fitzpatrick-al, de ha jobban belegondolunk, vagyis belehallgatunk a walesi ikon utóbbi évek dj szettjeibe, rögtön egyértelművé válik, hogy kettejük zenei világa nagyon
is közel áll egymáshoz. A december 8-án napvilágot látott kiadvány pedig végképp
eloszlat minden kétséget, egyértelműen mesterdarab született:

Hogy végül ez a zene lett a régóta tervezett együttműködés eredménye, leginkább
a véletlen műve, vagyis Sasha alkotói megtorpanása a track írása közben, amit végül félkész állapotban küldött el Fitzpatricknak, azzal az ötlettel, hogy talán ő majd tud
valamit kezdeni vele.
„Egy ponton nagyon elakadtam a zeneírás közben. Mindennel próbálkoztam,
de egyszerűen nem úgy szólt a track ahogy azt elképzeltem.”

Alan természetesen eredményesen hozzá tudott nyúlni a befejezetlen darabhoz, és
így egy olyan zene született, ami minden további nélkül tökéletesen illeszkedik mindkettőjük zenei vonalába.
„Néha elég egy-két hangot átvariálni ahhoz, hogy minden a helyére kerüljön, itt is pontosan ez történt, de ehhez nagyon kellett Alan is.”

Ez a munka is híven tükrözi Sasha sokoldalúságát, amit ő maga is tudatosan épít,
mert egyébként sem szereti, ha beskatulyázzák ilyen vagy olyan stílusba, és ha már stílusoknál tartunk szerinte igen nehéz néha adott zenét, vagy előadót besorolni
valahová, és lehet nem is érdemes.
„Természetesen messze áll tőlem a mai EDM hangzás, de alapjában véve, kiváltképp
ami a felépítését illeti, azaz a kiállások, a basszusok egyértelműen a trance-re emlékeztetnek, amit legyünk őszinték én is játszottam karrierem elején. Egyébként
meg ők ezt house-nak vagy progressive house-nak hívják, ami végül is megállhatja
a helyét, ha az elnevezést
szó szerint értelmezzük, vagyis ma itt tart ez a hangzás. Az, hogy ez tényleg
progressive-e vagyis fejlődés-e, azt már mindenki másképp gondolja”

A zenén túl, egyvalami azonban összehasonlíthatatlanul megváltozott a kilencvenes évekhez képest, az pedig az, hogy manapság ugyan minden sokkal szabályozottabban
és nagyobban is működik, mint az elektronikus zene térhódítása kezdetén, de ezzel óhatatlanul az is jár, hogy sokkal, de sokkal biztonságosabban indulhat el mindenki
bulizni. „Manapság már elképzelhetetlen, hogy több ezer ember valami eldugott helyen csak úgy összegyűljön partyzni. Mondjuk ez a ’90-es években sem volt annyira
egyszerű. Az egyik ilyen legutolsó buli, amin játszottam úgy ért véget, hogy
kommandósok törtek ránk. Kemény razzia volt, könnygázzal, meg minden egyéb kellemetlen velejárójával. Manapság ez már szinte elképzelhetetlen, a megfelelő engedélyek és szervezés nélkül, nem történhet szinte semmi és ez jól is van így.
Apaként ma már én is nagyon másképp látom ezt az időszakot.”

„Otthon, három gyerekes családapaként esélytelen, hogy bármilyen kontrollom legyen
a házban megszólaló zene felett. A srácok már kezdik kapizsgálni, hogy apjuk valami ismert Dj, de azt hiszem, többre értékelnék, ha mondjuk Katy Perry producere lennék.”

Pénteken viszont egész biztosan kizárólag rajta múlik a lejátszási lista, a közel egész
estés Dj szettje alatt az Akvárium Klubban
, ahol valószínűleg senki nem bánja majd,
ha nem Katy Perry producerét hallja, hanem Alan Fitzpatrick szerzőtársát, és mondjuk
az El Jefe tracket.

Olvass még Ricardo Villalobos-ról, aki nem ítéli az EDM-et, Amelie Lens-ről, akinek az álmai olyan nagyok, mint a világ, vagy Deborah de Luca-ról, aki egyáltalán nem szégyelli táncosnői múltját.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here