Alix Perez, a két lábon járó trend

- 4 perces olvasmány
alix perez dnb contrast bécs

Kiadó tulaj, grafikus, divatikon és páratlan producer. Alix Perez az az ember, aki
bármihez hozzáér, arannyá változik.

„Szeretem vegyíteni a fényt és a sötétséget. Fontos számomra, hogy különböző utakat fedezzek fel. Untat az ismétlődés. Szórakoztatónak találom, amikor az emberek azt találgatják milyen hangzásvilágú és hangulatú lesz a következő számom. Engem ez
visz előre.”

New shots courtesy of @asiaella | I tried to smile, I swear.

A post shared by A L I X P Ē R Ē Z (@alixperez1985) on

A belga születésű Alix Depauw, művésznevén Alix Perez fiatal korában költözött
London északi részére, ahol később megismerkedett az elektronikus tánczenével.
14 évesen édesanyja régi jungle és techno lemezein sajátította el a DJ-zés alapjait.
Ezt három évvel később, 17 évesen már produceri próbálkozásai követték.

A közönség első megjelenésével 2005-ben találkozhatott. Ezek után nem sokkal,
2009-ben kijött 1984 című debütáló albuma a Shogun Audio-n – ami nem mellesleg
a kiadó történetének is első albuma – amely széles körben lenyűgözte a törtütemek rajongóit.

Az erős startot hasonlóan erős évek követték. Korábban egyértelműen a lágyabb dallamokon volt a hangsúly, de innentől kezdve előtérbe került a sötétség. Erre
tökéletes példa a Foreign Beggars-el alkotott közös EP-je, a Dark Days. Ezt olyan megjelenések követték, mint a Noisia-val való kollaboráció, az Underpirnt, vagy
Phace és Misanthrop Neosignal kiadóján, a Ballbag.

A 2013-as Chroma Chords kapcsán Alix elkezdett a tempó felezésével és egyéb új dolgokkal kísérletezni. Ennek következményeként alkotott egy albumot, amit egy
hosszas kalandozás követett a műfaj lassabb, experimentálisabb oldalán. Ebben az időszakban saját bevallása szerint, kicsit belefáradt a drum&bass-be és új kihívásokat keresett.

Nem sokkal később az úgynevezett halftime egyik úttörőjévé vált és olyan nevekkel kollaborált, mint az Ivy Lab, DJ Rashad (RIP), DJ Spinn, vagy Eprom. Eprom-al való
közös munkája odáig jutott, hogy 2016-ban egy korábbi EP-jüket folytatva
megalapították a Sahdes formációt.

Karrierje legnagyobb fordulópontja mégis talán akkor érkezett el, amikor
a Shogun Audio-val kötött szerződésének lejárta után megalapított saját kiadóját,
az 1985 Music-ot. Ezen a platformon minden irányítást a kezébe vehetett és innentől kezdve, csak ő szabhatott határt annak, hogy mi jut el a közönséghez. Korábban grafikusként végzett ezért a design rész felett is teljes kontrolt tart, ezáltal a teljes arculatot a saját ötletei alapján készíthette el. A közönség pedig annyira nyitott volt
Perez vízióira, hogy tavaly a Drum & Bass Arena díjátadóján megválasztották az év feltörekvő kiadójának.

Amellett, hogy saját ötleteit korlátlanul megvalósítva időtálló zenével látja el
a hallgatókat, az 1985 Music olyan feltörekvő előadóknak is lehetőséget adott, mint
a félig angol, félig francia Monty (ő egyébként járt márt Budapesten tavaly a The Hive jóvoltából), aki talán generációja egyik legígéretesebb alakja. Ezt mi sem jelzi jobban,
mint az, hogy egy év alatt a semmiből felküzdötte magát a Beatport top listáinak
csúcsára
.

„A kevesebb több. Ez a kiadóm irányelve”

Az 1985 Music mára több lett, mint kiadó. Önálló estjeikkel elkezdték körbejárni
az Egyesült Királyságot és egész Európát. A mennyiben szeretnéd testközelből megtapasztalni, hogy mi jár a szcéna egyik legnagyobb alakjának a fejében és
nem vagy rest utazni egy kicsit, március 30-án, Bécsben a Contrast jóvoltából ezt megteheted. A góré mellett Skeptical és Monty biztosítják a hangulatot, szóval egy
biztos: felejthetetlen