Szentpétervár Masszív I.: Black Barrel

- 4 perces olvasmány
Black Barrel tavaly a drum and bass szcéna

A 27 éves Black Barrel tavaly magára vonta a drum and bass szcéna figyelmét,
és azóta már elismerésre méltó karriert sikerült befutnia. Elnyerte a nagykutyák támogatását és nyomott hagyott a törtütemek mélyebb spektrumán lavírozó
kiadók nagy részének diszgráfiájában is. Ezek fényében kérdezgettem a kezdetekről
és arról, merre tovább.

Hogyan kerültél a drum&bass világába?

Elsőször 2005-2006-ban a Radio Record Pirate Station nevű programját hallgatva találkoztam drum&bass-el. Ez egy éjjeli műsor volt (00:01 körül) én pedig ott ültem
egy magnóval és kazettára rögzítettem a teljes adást. Lenyűgöző volt. Még annak
ellenére is, hogy másnap reggel mennem kellett suliba. Nem mondhatnám, hogy
volt egy konkrét személy aki belevitt volna ebbe az egészbe. Szimplán szerettem
az elektronikus zenét és sodródtam az árral.

Mikor kezdtél el zenéléssel foglalkozni?

2012-ben teljesen elvitt magával a drum&bass. Akkoriban rengeteg inspirációt
merítettem a Neuropunk podcastokból amit az orosz szcéna nagyapja,
(aki nem mellesleg a Gydra projekt tagja) DJ Bes vezetett. Elkezdtem aktívan
próbálkozni az alkotással. A barátaim elismerték a munkámat és úgy éreztem
értékesen tudnék a műfajhoz hozzájárulni. Amikor elkezdtem jobban belejönni
elmentem egy buliba, ami nagy hatással volt a további életemre és karrieremre.
Ez a 2014. novemberi The World of Drum & Bass volt ahol megismerkedtem
Alexander Namival. Ő, akkoriban különböző kávézók hangtechnikusaként dolgozott,
így több helyen volt hozzáférése Pioneer pultokhoz. Ezeken tanította meg a keverés
és a felszerelés használatának alapjait. Azóta is vállvetve fejlesztjük produceri
tudásunkat. Ez a srác hatalmas befolyással volt/van rám, ahogy én is valószínűleg rá.

Mire vagy a legbüszkébb eddigi életed során?

Talán az albumomra – hamarosan a Dispatch Recordings-on -. Rögtön a lányom után természetesen.

Bármilyen közelgő megjelenés?

Ebben az évben sokkal több zenét fogok kiadni. A következőt már nagyon várom.
Ezzel a single-el indítom útnak DLR Sofa Soundjának, csak digitális oldalát.
E mellett továbbra is együtt dolgozunk és már kész is van egy szám a kiadó
fő ágára.

(Black Barrel – Still Warm / Hyperion, out: 03/03)

Utána egy EP következik a Dispatch Recording fő kiadóján. Nagyon izgatott vagyok
miatta, ugyanis ez lesz az első bakelit megjelenésem!

(Black Barrel – Labyrinth EP, out: 03/23)

Készülőben van egy négyszámos megjelenés Nami-val, ami a LifeStyle Music-on
lát majd napvilágot, vélhetően valamikor március-április környékén.
Lesz rajta három közös zene és egy kollaboráció Ewol-al.

Ezek mellett nemrégiben bejelentettem, hogy majdnem befejeztem egy tizenhét
számos albumot, szintén a Dispatch Recordings-nak. Jelenleg már csak az apró
részleteket finomítgatom és remélhetőleg hamarosan elkezdhetünk a masteren és
egyéb utómunkálatokon dolgozni. Már tűkön ülök.

Minden héten írok új cuccokat és rengeteg tervem van, szóval tartsátok nyitva a szemeteket!

(Black Barrel – Sofa Sound EP)

Szerinted kire érdemes mostanában odafigyelnünk a D’n’B szcénában?

Nami-ra természetesen! Egyébként még nagyon várom DLR és Dub Head új
számait, valamint úgy gondolom HLZ, Rizzle, Ill Truth, Monty, M-zine & Scepticz,
Scinic, Thematic és persze Wingz is kiemelt figyelmet érdemel.