Techno felnőtteknek

- 3 perces olvasmány
plusbeats_cinema_hall_éjszakai_szórakozóhely_techno_program
cinema hall éjszakai szórakozóhely techno program 

A holland Patrice Baumel, az underground elektronikus zene egyik legkiemelkedőbb alakja, ami az aktualitásokat illeti. Már korábban is erősen jelen volt ebben a szférában, de komolyabb áttörést 2017-ben sikerült elérnie, amikor az Afterlife-on megjelent számát, a Glutes-t az év legjobb track-jének jelölték. 

Miután elvégezte a Red Bull Music Akadémia képzését, azon munkálkodott, hogy főállásban gyártson zenéket, melyek pozitivitást, szeretetet és boldogságot árasztanak, de elsősorban közelebb hozza az embereket egymáshoz.  Ezeknek az elveknek megfelelő stílusa, főleg a buli csúcspontját szokta képezni és többek között jellemzi ezt a trekket is. 

A következő nagy muzsika, ami Patrice kreativitásának köszönheti létrejöttét, a Cubicolor, Dead End Thrills című számának feldolgozása, mely megjelenését követően hatalmas népszerűségnek örvendett a szcéna nagyobb neveinek körében is. 

Ez a fajta katartikus hangzásvilág felemelő vokálokkal és dallamokkal színezve Patrice jellegzetes stílusának szerves részét képezi. Kétségkívül van tehetsége a drámai dallamok kreálásához és a kísérletezéshez, a techno és a house széles spektrumán, ennek ellenére nehezen nevezhető techno producernek. Ő maga viszont úgy jellemzi zenei identitását, mint „Techno a felnőtteknek”. Biztos van benne valami, hiszen egy valóban letisztult, nyugodt és erősen tovább gondolt stílusról beszélünk.
Ez a fajta progresszivitás megfigyelhető a Gazebo feldolgozásánál is, amely szintén elnyerte a színtér nagyjainak tetszését.

Így például Sasha-ét, aki többek között a 2019-es B my Lake-n is játszotta a szakmailag elismert, enyhén hipnotikus, de kellően monoton track-et. Hangulatát tekintve egy mesterien összepakolt, művészi darab ez, mely képes ambivalens érzelmeket kiváltani a hallgatóból.
Sasha mellett a Tale of Us-os srácok is nagy rajongói a holland művész munkásságának, hiszen rendszeres fellépője az Afterlife Showcase buliknak. 

View this post on Instagram

Arranging a track ⠀ Many producers struggle with arranging tracks. It's frustrating to have a good first idea but being unable to turn it into a finished product. I want to share my personal arrangement principles, maybe they can help you turn those loops into songs that flow well & are a joy to play out. Of course, there are many ways to skin the cat, ultimately you have to follow your personal artistic vision. This is my take: ⠀ 1. Progression is key. People have very short attention spans & zone out as soon as a track isn’t going anywhere. The story needs to keep moving forward at all times. When I start arranging I lay out a roadmap that determines where my build up, break, peak moment & outro are. Then I arrange every element to serve this storyline. I start & finish extremely minimal to have lots of room to absolutely explode during the climax. Nothing sells a dance track better than a ‘wow’ moment. ⠀ ⠀ 2. Do not waste time. It is better to have 5 action-packed mins of creativity than 8 min tracks with long stretches of nothing happening. Every bar of music needs a reason to exist. ⠀ ⠀ 3. Avoid unnecessary breaks. I see too many tracks with multiple & often endless breaks. A constant start & stop zaps energy from the dancefloor. People like dancing! Breaks need to be functional. Use them to build tension and change the scenery, to make the track absolutely explode once the beat kicks in. If your track is the same before & after the break, you don’t need that break. I like sticking to 1 or 2 breaks max, none at all is absolutely fine too. I often let the rhythm elements run throughout the break to keep people moving. That way I don’t lose momentum. ⠀ ⠀ 4. As much as necessary, as little as possible. A few elements supporting a strong central idea that makes your track instantly recognisable (known as the ‘hook’) are better than having a lot of indecisive bits & bobs that are nothing but decoration. If a sound does not contribute significantly to a track, I delete it. If 2 elements fulfil the same function, I get rid of 1. When you find a lead synth that can double as your bassline, congrats, you just created more room to breathe for other elements.

A post shared by Patrice Baumel (@patrice_baumel) on

Sokszínű művészi énjének kifejlődéséhez valószínűleg nagyban köze van a viszonylag nehéz gyerekkorának, az erőszak uralta szocialista Németországban, melynek mindennapjait olyan előadók zenéi könnyítettek meg számára, mint Frank Zappa, Nick Cave, Laurie Anderson, The Rolling Stones, The Velvet Underground, Sex Pistols, a Ramones, Depeche Mode és The Cure. Ennek a sokrétű előadógárdának köszönhető az a nyitottság és melankolikus lelkivilág, amiben érett zenei identitása. gyökerezik 

Ez érződik ezen a darabon is és erre a zenei univerzumra lehet számítani december 14-én, amikor Lane 8 mellett Patrice is a Cinema Hall headlinerei között lesz. Ne felejtsük, ez az esemény az ínyenceknek és a zeneileg érett „felnőtt technosoknak” szól, szóval a telefonokat nyugodtan “otthon lehet hagyni”! 

Kedvezményes belépők erre! 

https://plusbeats.net/cinema-hall-ejszakai-szorakozohely-buli-program/