Szeretném azt hinni, hogy a zene egy matematikai képlet

- 4 perces olvasmány
protoculture track terrace 2018

„Amihez hozzányúl, az arannyá változik”, mondta róla még jó pár évvel ezelőtt
Armin Van Buuren. Nem véletlen az elismerő kijelentés, Protoculture 15 évvel ezelőtt,
épp, hogy csak végzett hangmérnöki tanulmányival, amikor első, Refractions albumával berobbant a psy szcénába, és rögtön az egyik leghíresebb fesztivál, a Glastonbury
line-upjába is.

A Dél – Afrikai producer azóta stabilan, 3-4 évente érkezik egy teljesen új, egész estés anyaggal, amiket nem különösebben tervez meg előre, egyszerűen csak jön az ihlet és
viszi a lendület.

„Soha nem tervezem meg előre, hogy mikor és mit fogok csinálni a zeneírás kapcsán.
Csak leülök és elkezdek dolgozni az ötleteken. Ha élvezem ami közben történik és a végeredménnyel is elégedett vagyok, akkor  az egy új zene megszületését jelenti.
Nálam ösztönösen íródnak a zenék, egyik folyamat sincs túlerőltetve.”

Arniston, South Africa. Magical little spot by the sea at the tip of the continent.

A post shared by Protoculture (@protocultureofficial) on

És ez így van a közreműködések kapcsán is, legyen az közös dalszerzés vagy egy b2b szett.

„Sokszor kérdezik, hogy mi alapján döntök közös munka vagy fellépés mellett valakivel, aztán látom az arcokon, hogy most valami nagyon okos választ, valami összetett megfejtést várnak, de csalódást kell okoznom, mert a dolog ennél sokkal egyszerűbb:
ha tetszik amit az adott művész csinál, ha érzem az összhangot akkor dolgozom vele.
Ha mindez hiányzik, kár erőltetni, úgysem menne a dolog.”

Big happy birthday to @arminvanbuuren . Hope it’s a good one! 🙂🎉

A post shared by Protoculture (@protocultureofficial) on

A zeneírás kapcsán azért előjön belőle is a filozófus, aki választ szeretne találni a zene,
a hallgatóságra kifejtett hatásaira.

„Szeretném azt hinni, hogy a zene egy matematikai képlet, aminek megvan a maga frekvenciája. Persze ez nem magyarázat az általa kiváltott érzelmekre. Pedig nagyon érdekel, hogy pontosan miért leszünk libabőrösök, miért sírunk vagy pörgünk fel
bizonyos hangok hatására. Valami többről kell, hogy szó legyen, mint bizonyos
elemek harmonikus együttállásáról.”

A zenén túl a korunk közösségi médiájának is nagy figyelmet szentel.
Sokakkal ellentétben számára egyáltalán nem jelent terhet a különböző felületek
napi szintű kezelése, sőt inkább kényelmes lehetőségnek tekinti ahol egyszerűen és
hatásosan lehet kommunikálni a követőkkel, a zenén túl is.

„A közösségi média számomra egy egészen személyes dolog. Soha nem fizettem
likeokért vagy azért, hogy valaki kezelje ezeket a felületeket. Tudom, hogy nem
mindenki van ezzel így, de a Facebook vagy a Twitter kiválóan alkalmas a rajongókkal
való beszélgetéshez. Úgy tudsz kapcsolatot tartani velük a világ bármely pontján,
ahogy ezek előtt soha, szerintem ez óriási lehetőség, amit egyértelműen butaság
lenne nem kihasználni, vagy helyettem valaki másnak csinálni.

A Sasha, Chicane, Crystal Method , Orbital és Jeanne Michelle Jarre által inspirált Protoculture a folyamatos megújulás híve, így nemrég Shadow Chronicles néven
indított psy trance projektje lehetőséget nyújt  a klasszikus trance hangzás újbóli felfedezésére, természetesen a mai trendek vonalán.

Mindez, most szombaton hallható is lesz a legalább három órás szettjében, ráadásul szabadtéren, ugyanis Protoculture az, Y-Production, a goa.hu és a TrancePort által szervezett, Out Of Reality Open Air bulin fog fellépni, a Track Terrace-on, Symphonix, Beyond / Boohna vs DJ Danger , Dj Hruscsov és Psyletzky társaságában.

Forrás: Idmmag, Flux Bpm Online